När dom börjar säga nej..

Ganska intressant när barnen börjar lära sig att säga nej. Eller ja det är ju intressant med alla nya ord dom lär sig men just nej kan bli lite tokigt ibland! När Leo säger nej så säger han " nä nä nä" för jag säger Näe istället för nej när han gör något han inte får🙈 

Som idag så satt han och lekte i sitt rum efter maten och jag gick förbi och kände att han hade bajsat i blöjan och gick dit och frågade om han hade bajsat 
" nä nä nä" 
"Men får mamma kolla om du bajsat?"
Inget svar så vi går mot skötbordet och när jag ska byta blöjan så säger han högt 
"Näääää" 
Förklarar för han att han inte kan gå runt med en blöja full med bajs i och han svarar
"Nä.." 😂

Har börjat måla med vattenfärg på sista tiden! Fick en påse av min kära grannes (😘) gamla grejer från när han va yngre å grejerna ska ju användas upp tycker jag 😂 
Sen har vi massa ramar som man kan ha flera foton i och den i Leos rum hade bara 2 av 4 foton så jag målade 2 st för å fylla ut litegrann 🙈 
Ska nu i veckan försöka mig på ett lite större projekt med målandet😬

Den första är jag inte så nöjd med längre men för att vara jag och för att vara första gången på över 10 år typ som jag använder vattenfärg så blev de skapligt. Den andra tycker jag passar Leo, den passar typ hans personlighet på nått sätt🤔😂

Hoppas ni alla får en underbar helg❤️

Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se


HannaVic logotype